Vergi Teknolojileri

e-Faturadan e-Denetime vergi ile ilgili bilmek isteyeceğiniz her şey...

11.11.2021
e-Defter Uygulaması Başvuru Adımları (Videolu)
e-Defter Uygulaması Başvuru Adımları (Videolu)

Yazı: Handan Kuvvet, İdea Teknoloji Çözümleri

e-Defter mükellefi oldunuz, Mali Mühür sertifikanızı aldınız, kurulumunu başarıyla gerçekleştirdiniz. Şimdi e-Defter uygulamasını kullanmaya başlamak için Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) başvurunuzu yapabilirsiniz. Bu yazıda e-Defter Uygulaması için başvuru adımlarını, dikkat edilmesi gereken noktalar hakkında detaylı bilgiyi bulabilirsiniz. e-Defter başvurusu sadece online olarak yapılabilir. Uygulamaya ilişkin belirtilen adımları izleyerek başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

Gerekli ön hazırlıklar

İlk olarak, başvuru yapılmadan önce gerçek ve tüzel kişi mükelleflerin 509 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği çerçevesinde Mali Mühür Sertifikası temin etmiş olmaları gereklidir. Mali Mühür kurulumu tamamlanmış ve bilgisayara takılı durumda olmalıdır. Mali Mühür Sertifikası alımı ile ilgili detaylı bilgiyi bu yazımızda bulabilirsiniz.

İkinci ön hazırlık ise, kullanacağınız e-Defter uyumlu yazılımı belirlemektir. e-Defter uygulaması, 1 Sıra No.lu Elektronik Defter Tebliği kapsamında yevmiye defteri ve büyük defterlerin elektronik defter biçiminde oluşturulması, kaydedilmesi, onaylanması, saklanması ve ibrazını kapsamaktadır. Mükellef, e-Defter oluşturma, imzalama/mühürleme, muhafaza etme işlemlerini Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan uyumluluk onayı almış bir yazılım ile gerçekleştirebilir. (GİB Uyumlu yazılımlar listesi için tıklayın.) Bu yüzden e-Defter uygulamasını kullanmak için başvurmadan önce kullanacağınız e-Defter uyumlu yazılımını belirlemiş olmalısınız. Başvuru formunda mükelleften kullanacağı yazılımın adı istenir ve başka yazılım kullanmayacağına ilişkin taahhüt alınır. Mükellefin, formda belirttiği yazılımı değiştirilmesi durumunda başvurusunu yenilemesi gereklidir.

e-Defter Uygulaması Başvuru adımları

Başvuru adresi: https://uyg.edefter.gov.tr/edefterbasvuru

  1. Gelir İdaresi Başkanlığı, e-Defter Canlı Ortam Entegrasyon Başvurusu sayfasında yer alan formu doldurun.
    • e-Defter Uygulaması Başlangıç Tarihi kısmında seçeceğiniz tarih önemlidir. Tarih olarak e-Defter sorumluluğunuzun başladığı tarihi seçmeniz gereklidir. Örneğin Ocak ayı itibarıyla e-Defter mükellefiyetiniz başlıyorsa 01.01.2022 tarihini seçmelisiniz.
    • Uyumlu yazılım seçeneğinde uyumlu yazılımlar/özel entegratörlerin yazılım programlarının isimleri listelenir. Örneğin İdea Teknoloji Çözümleri ile çalışıyorsanız VisionPlus e-Defter 1.0.0.0'ı seçmeniz gereklidir.
    • Formun diğer kısımlarında firma bilgileriniz talep edilir. İstenen bilgileri eksiksiz ve doğru doldurmanız önemlidir.
  2. Formu tamamlamanızın ardından son ekranda mali mühürle imzalayarak başvurunuzu tamamlayın.
  3. Başvurunuzun başarıyla tamamlandığından emin olmak için http://www.edefter.gov.tr/edefterbasvurusorgulama.html adresinden sorgulama yapabilirsiniz. Sorgulama sonucunda sistem başarılı başvurulara ait bilgileri getirmektedir, “Başarılı başvuru bulunamadı” bilgisi alınırsa, tekrar başvuru ekranına gidip başvuru baştan yapılmalıdır.

Önemli hatırlatma: e-Deftere başlanacak tarih hesap döneminin ortasındaki bir tarihe denk geliyorsa, ilgili tarihe kadar defter kağıt ortamında tasdikli, ilgili tarihten sonra e-defter olarak oluşturulmalıdır.

Etiketler
# e-Defter Uygulaması# vergiteknolojileri# e-defter# mali mühür