Ticaret hayatının faturadan sonra en çok kullanılan belgesi sevk irsaliyesi de dijitalleşiyor. e-İrsaliye, e-Fatura kullanıcıları için 1 Temmuz 2018'den itibaren zorunlu hale geliyor. Türkiye'nin ilk e-Fatura özel entegratörü İdea Teknoloji Çözümleri düzenlediği seminerle müşterilerini e-İrsaliye uygulamasına dair bilgilendirdi, sorularını yanıtladı.
2013'te e-Fatura ile başlayan vergideki dijital dönüşüm sürecinde sıra sevk irsaliyesine geldi. Sevk irsaliyesi, ticaret hayatında taşıma söz konusu olduğunda düzenlenmesi zorunlu olan bir belge. Sevk irsaliyesinin kağıt belge yerine, elektronik ortamda; elektronik belge olarak düzenlenmesi, iletilmesi, muhafaza ve ibraz edilebilmesine ilişkin Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği taslağı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından 22 Eylül 2017'de yayımlandı. Buna göre 01/07/2018'den itibaren, e-Fatura uygulamasına kayıtlı kullanıcıların e-İrsaliye uygulamasına dahil olması zorunlu hale gelecek. Tebliğ sevk irsaliyesiyle birlikte müstahsil makbuzu ve serbest meslek makbuzu belgelerinin de elektronik ortamda düzenlenmesini kapsıyor. Nihai tebliğin kısa bir süre içinde yayımlanması bekleniyor.
İrsaliye, maliye açısından vergi kayıp kaçağının önlenmesinde temel bir belge niteliği taşıyor. e-İrsaliye uygulamasıyla artık vergi memurları ellerindeki tabletlerle e-İrsaliyeyi GİB'den sorgulayıp doğrulamasını yapabilecek. Bu da yol denetimlerinin etkinliğini artıracak.
Türkiye'nin ilk e-Fatura özel entegratörü İdea Teknoloji Çözümleri'nin, 21 Kasım 2017'de düzenlediği bilgilendirme semineri yoğun bir katılımla gerçekleşti. Seminerde katılımcılar e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu, e-Serbest Meslek Makbuzu mevzuatı, geçiş süreci ve VisionPlus e-İrsaliye Uygulaması hakkında bilgilendirildi. Seminer katılımcıların sorularının yanıtlanmasıyla tamamlandı.
e-İrsaliye Bilgilendirme Semineri videosunu izlemek için tıklayın.