Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı'nca hazırlanan 509 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde değişiklik yapılmasına dair Tebliğ (Sıra No: 526) 09/02/2021 tarih ve 31390 sayılı Resmi Gazete yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Yapılan değişikliklerin başında e-Fatura Uygulamasına Geçiş Zorunluluğu kapsamının genişletilmesi geliyor. Buna göre Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşme imzalayan sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç/etken madde temin eden tüm mükellefler (hastane, tıp merkezleri, dal merkezleri, diyaliz merkezleri, Sağlık Bakanlığından ruhsatlı diğer özelleşmiş tedavi merkezleri, tanı, tetkik ve görüntüleme merkezleri, laboratuvarlar, eczaneler, tıbbi cihaz ve malzeme tedarikçileri, optisyenlik müesseseleri, işitme merkezi, kaplıcalar, beşeri tıbbi ürün/ürün sunan ve/veya üreten özel hukuk tüzel kişileri ve bunların tüzel kişiliği olmayan şubeleri, ecza depoları vb.) için e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu getirildi.
Adı geçen kuruluşların 1 Temmuz 2021 tarihinden itibaren, bu tarihten sonra Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşme imzalayanlar ise söz konusu Kuruma fatura düzenlemeye başlamadan önce e-Fatura uygulamasına geçmeleri gerekiyor.
Tebliğdeki diğer değişikliklerden bazıları şöyle:
- e-Arşiv Fatura uygulamasına dahil olmayan mükellefler için e-Arşiv Fatura Olarak Düzenlenme Zorunluluğu Getirilen faturalarla ilgili oldu. Buna göre e-Arşiv Fatura uygulamasına dahil olmayan mükelleflere, vergiler dahil toplam tutarı 30 Bin TL’yi (vergi mükelleflerine düzenlenenler açısından vergiler dahil toplam tutarı 5 Bin TL’yi) geçen faturaları için, Başkanlıkça sunulan e-Belge düzenleme portalı dışında Başkanlıktan izin alan özel entegratör kuruluşların sistemleri aracılığıyla da e-arşiv fatura düzenlenmesi imkanı getirildi.
- e-İrsaliye Uygulamasına Geçiş Süresi ile ilgili olarak; hesap dönemi brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) 25 Milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin müteakip hesap döneminin yedinci ayı başından itibaren e-İrsaliye uygulamasına geçecekleri belirlendi.
- Tebliğe e-Adisyon Uygulaması bölümü eklenerek, masada servis yapılan ve gerçek usulde (bilanço veya işletme hesabı esasına göre) vergilendirilen hizmet işletmeleri (lokanta, kafeterya, pastane, gazino, bar, pavyon gibi) tarafından kullanılması zorunluluğu bulunan ve kağıt ortamda düzenlenmekte olan “adisyon”un elektronik belge olarak düzenlenmesi, muhafaza ve ibraz edilebilmesi ile belge veya bilgilerinin Başkanlığa elektronik ortamda iletilmesine veya raporlanmasına ilişkin düzenlemeler bu bölümde belirtildi.
- Tebliğe "e-Belgelere İlişkin İptal/İtiraz, İhbar ve İhtarların Bildirilmesi" ile ilgili bir bölüm eklendi. Buna göre 509 nolu tebliğ kapsamında düzenlenen e-Belgelere ilişkin olarak 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 18 inci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemi ile yapılan ihbar veya ihtarlar ile e-Belge iptal işlemlerinin 1/5/2021 tarihinden itibaren, ebelge.gib.gov.tr adresinde yayımlanacak kılavuzda belirtilen usul, esas ve süreler içinde, elektronik ortamda Başkanlık bilgi işlem sistemine bildirilmesi zorunluluğu getirildi.
Söz konusu tebliğin tamamına ulaşmak için tıklayınız.