e-Fatura ile 1,5 milyar TL tasarruf
Temmuz 2017
Maliye vergi teknolojileriyle milyarlarca lira tasarruf sağladı
Ağustos 2017

e-Fatura neden akıllı bir karar?

e-Fatura sadece kağıt ortamında düzenlenen bir belgeyi elektronik ortama taşımakla kalmıyor. Teknolojiye dayalı bir çözüm olduğu için tüketicilerin gözünde itibarı artırıyor, tedarik zincirini güçlendirirken ödeme vadelerini kısaltıyor, görünürlüğü artırıyor…  Çağı yakalamak isteyen şirketler zorunlulukları olmasa da bu faydalardan yararlanmak için akıllı bir karar verip e-Fatura’yı kullanmayı tercih ediyor. İşte firmaları e-Fatura’ya yönlendiren o faydalardan öne çıkanlar:

  • Tedarik zincirini güçlendiriyor. Manuel süreçleri ve insandan kaynaklı hataları elimine ederek tedarik zincirindeki çatlakları azaltıyor ve verimliliği yükseltiyor.
  • Kontrolü artırıyor. Finans yönetiminde kayıp olan bir bağlantıyı yerine koyarak, kontrolü, şeffaflık ve yönetilebilirliği artırıyor. Kurumsal likiditenin etkin yönetimi, alacakların maliyetinin düşürülmesiyle birlikte bir firmayı “hayatta kalandan yükselişte olana” geçiren kritik farkı yaratıyor.
  • Ödeme vadelerini kısaltıyor. Postalama ve yazdırma maliyeti yok, şirketler finansal süreçlerini otomatize ederek ölçülebilir derecede tasarruf elde ediyor. Faturalamanın maliyeti düşünce faturalar daha kısa aralıklarla gönderilebiliyor. Ayrıca şirketler posta dağıtımı yüzünden yaşadıkları gecikmeleri hesaba katmak zorunda kalmadıkları için ödeme vadeleri daha kısalıyor. Dahası elektronik faturalar posta kutusunda unutulmuyor, bir köşede kalıp yıpranma olasılığı da bulunmuyor.
  • Faturalar zamanında ve doğru miktarlarda ödeniyor. Tüketicilerin kağıt fatura göre e-Faturalarını zamanında ödemeye daha çok eğilimli olduğu görülüyor. Ayrıca fatura tutarlarını da kendilerinin elle girmesine gerek kalmadığı için ödenen miktarlar da otomatikman doğru oluyor. Basitçe ödeme için faturayı onaylıyorlar. Bu da şirketler için yanlış ya da eksik ödemelerin sayısında gözle görülebilir bir azalma sağlıyor.
  • Modern bir hizmet kanalı. Elektronik uygulamalar üzerinden tüketiciler kolayca adres değişikliği bildirebiliyor, faturalarına ilişkin bir soru sorabiliyor, faturadaki bir hatayı düzeltebiliyor. Müşteri hizmetlerindeki bu kolaylık, müşteri talebini ve memnuniyetini artırırken, şirketin marka algısını da olumlu yönde güçlendiriyor.
  • Online servisleri canlandırıyor. Elektronik faturalar tüketicileri diğer online hizmetleri kullanmak için de teşvik ediyor. Tüketici elektronik faturasını öderken şirketin online hizmetlerine de bir tıkla kolayca erişebiliyor. Böylece daha önce sadece fiziksel ortamda erişilebilen müşterileri, online kanallara ve servislere çekmenin önü açılıyor.

Bir Cevap Yazın